torsdag den 21. april 2011

Så ta'r vi cyklerne frem

Det er fantastisk, hvad man kan opleve/finde på sådan en tur...
Flotte larver, ditto blomster, tomme patronhylstre, hele lerduer, kæmpe støvboldssvampe (og jeg mener KÆMPE - den var større end min hånd!), dyrekranier...

På sådanne oplevelsesture er det meget vigtigt, at vi har forplejning med - det er ligesom en del af turkonceptet ;-)

Når æblerne så bliver skåret og skrællet med lommekniven arvet fra morfar, smager de bare ekstra godt. Og mens far styrer lommekniven sikkert gennem æblestykkerne og de sættes til livs, fortælles minder fra mors mange æble-spise-ture med den morfar ingen af de små børn har haft glæden af at møde. De lytter opmærksomt og lærer alligevel på en måde deres morfar at kende.
Published with Blogger-droid v1.6.8

1 kommentar:

anjoe sagde ...

Mit hjerte varmes altid glædeligt, når jeg læser beretninger som denne din - og dine fotos er ditto super samt beskrivende ;-)
...I fik nogle rigtig hyggelige påskedage sammen, skal jeg love for!