mandag den 3. januar 2011

Det kan jeg bare ikke li'

Vi er jo en husholdning med en del dyr. Meget trygge dyr, hvis jeg skal komme med min mening. Dette udsagn baserer jeg på det faktum, at ingen, absolut ingen, af disse dyr bider negle!

Godt vil nogen mene, men den mening deler jeg IKKE! For det betyder, at JEG skal klippe deres negle, og det kan jeg bare over hele hovedet ikke li' !

Jeg har prøvet med diverse skrækkelige forklædninger for at forskrække dem, gysere på tv, trusler om bortvisning osv, men lige lidt hjælper det. Neglene bare vokser og vokser.

Her til aften var det kanariefuglen, som stod for tur. Manden fangede det lille pus, mens jeg bevæbnet med negleklipper stod klar til at gå i krig.

Har du nogensinde kigget på en kanariefugls fødder? De er altså tynde som græsstrå! Hvilket er ensbetydende med, at EN NEGLEKLIPPER SAGTENS KAN KLIPPE EN HEL TÅ UDEN PROBLEMER! Kan du så forstå, hvorfor jeg ikke bryder mig om negleklipperjobbet?
Sådan en lille fyr ved jo ikke, hvad der er til dens eget bedste, så den spræller bare løs, mens min mand messer ROOOLIG ROOOLIG....gad vide om det egentlig er til fuglen eller til mig.... ?
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Her skal absolut ikke grines, men undskyld *LOL*
Latteren er dog nok til dels nervøst betinget, for jeg kender godt til negle/kløer-klipning, dog kun hundes, men det er alt rigeligt. Heldigvis er det, i min over 45-årige karriere som hundeejer af 9 styks, kun sket 2 (skriver to) gange, at jeg har har lavet blodbad, men det er så sandelig 2 gange for meget, uff! Det kræver ekstra samtaleterapi med sig selv, inden næste klipning skal finde sted.
Heldigvis valgte jeg for få år siden at købe en klosaks med gods i; dens tunge vægt gør, at den ligger meget mere sikkert i hånden, og selve klippet går ditto hurtigere. Men måske skulle du bare benytte den lille model, hvor du kan skyde et skjold op, hvormed skaden begrænses ;-) Men jeg har haft en piphans som halvstor pige, og den døde i ung alder grundet smovseri af gødet blomsterjord på en af sine lufteture. Det nok godt ved eftertanke, for jeg ville da ha' bidt alle mine negle ned ved tanken om, at den skulle ha' klippet kløer!!!! Ups, jeg bed faktisk negle, og det helt frem til jeg var først i 20'erne - gad vide om min mor klippede hul i mig, da jeg var lille????
HALLO, HALLOO, vågn op - undskyld min lange svada *LOL*