søndag den 21. december 2008

Lukker og slukker

Jeg har blogget i omkring 2 år, men nu har jeg ikke lyst længere.

Det hele startede som en dokumetation for mig selv af, at jeg faktisk lavede noget, selv om jeg gik hjemme "og ikke lavede noget" = arbejdede. Bloggen har opfyldt sit mål - nu VED jeg, at vi foretager os en masse herhjemme (meget af det når slet ikke med på bloggen!)....nå ja, det vidste jeg jo egentlig også godt, men jeg skulle bare lige "stives lidt af", da omgivelsernes forståelse af vores valg af hjemmeliv ikke lige var helt i top. Og stivet af er jeg blevet - jeg elsker mit hjemmeliv, og så må andre mene, hvad de vil, vi kan og skal jo ikke alle være ens!

Det har været sjovt at vide, at I kiggede med og specielt hyggeligt med alle jeres kommentarer - TAK for dem!

Rigtig glædelig jul og godt nytår!

7 kommentarer:

L sagde ...

Hej Helle, det har været en stor fornøjelse at følge med, herinde, og jeg ønsker dig god vind med det hele :-) og glædelig jul og godt nytår til dig og dine!
Kærlig hilsen Lotte (fra antydninger og aftensider:-) )

Jane sagde ...

Held og lykke med dit fremtidige hjemmeliv.
Jeg har nu aldrig været i tvivl om at det er hårdt arbejde at være hjemmegående.
det har været hyggeligt at følge med hos dig.

anjoe sagde ...

Alt bedst for dig og din familie!

Jeg har nydt at besøge din blog og er tilhænger af, at børn får en opvækst som Jeres ;-D

Tina Olsen sagde ...

Åh altså Helle..jeg ved det er det rigtige for dig at gøre - men jeg er lidt egoistisk, for jeg vil savne at følge med i dit hjemmeliv;-)
Men det kan jo være du savner alle i blogland, efter et stykke tid - og så er vi her jo alle..
Men ha´det ny rigtigt godt - nyd julen med din familie og rigtigt godt nytår..vi ses?
Kæmpe knus herfra - og tak fordi vi måtte følge med i dit liv;-)

Anonym sagde ...

Jeg synes bestemt også det har været hyggeligt at følge med på din blog. Måske vender du tilbage. Håber i har haft en dejlig jul.

Helle K. sagde ...

Jeg håber, at I har haft en dejlig jul og får et godt nytår.
Tak for at få lov til at følge dig hjemmeliv på bloggen.

Gitte Barlev sagde ...

kære Helle, nåede ikke at følge med så længe herinde, men synes jo, det er dejligt, at I har valgt hjemmelivet for jeres børn. Sådan har vi det også, men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at der er mange, der ikke forstår jeres valg, så du derfor har haft behov for at "dokumentere", at I lavede en masse ting trods hjemmelivet. Det er der nemlig mange der tror, man ikke gør. Vi er ikke mange i samme båd - desværre. Nytårsaften sad jeg og talte med 2 kvinder om, hvad de lavede. Jeg fortæller jo aldrig sådan helt af mig selv - den ene fortalte mig, at hun arb hjemme i sit mands firma, og var glad for at være hjemme når de har små børn - den anden sagde "jamen, så må du da savne at komme ud blandt andre", men det gjorde denne kvinde nu ikke, sagde hun. Den anden kvinde så på mig og sagde "og hvad med dig, det er dig der går hjemme ik? - du må da også savne at komme ud blandt andre"? Næhh det gør jeg ikke, sagde jeg, men jeg har også en masse at foretage mig hele tiden - har jeg ikke praktiske ting, så har jeg kreative ting, sagde jeg.". Nåhh du er sådan en kreativ én????.... mere blev der ikke sagt til mig. Ved ikke om folk er bange for at spørge ind til det eller synes, jeg er dødssyg sådan at gå hjemme med mine børn.
Min følelse er nok, at fordi jeg er så meget anderledes, så synes folk ikke, at jeg er så pokkers spændende.
Held og lykke. Du kan altid skrive til mig, så vi kan veksle erfaringer.