fredag den 11. januar 2008

Strik strik strik

Hvis jeg tog alle de strikkepinde, som jeg har liggende med masker på, og trak dem ud af strikketøjet, ville jeg kunne lave et kæmpemæssigt mikado...
sjal i netpatent
Anne Katrine hader at have luffer eller handsker på, når hun leger ude, men hendes hænder kan ikke tåle kulde, og hun får eksem. Altså måtte jeg lige hive lidt mere garn på pinde og strikke håndledsvarmere. Nu mangler jeg kun en makker til den på billedet

Så var der også lige...

Et par filtede futter, som bare lige mangler at få tåen strikket færdig, så de kan blive syet sammen og komme i vaskemaskinen

En restegarns-trøje til Anne Katrine, som mangler at blive syet sammen

Jennifers sokker, som lige mangler tåen

----

----

----

Ak ja - den ene dag ekstra, som skudåret giver os, er vist ikke nok ;-)

3 kommentarer:

anjoe sagde ...

Din håndledsvarmer er den "bare" et rektangulært stykke, som du syr sammen lige undtagen, hvor tommelen skal ud, eller er den faconstrikket ;-?

Helle sagde ...

Ja, de er af den nemme slags - lige ud af landevejen og syet sammen undtagen ved tommelen. De fungerer fint, når de altså ikke ligger i den lille dames jakkelomme:-) men det næste par vil jeg nu faconstrikke a la handsker...

anjoe sagde ...

Formoder at facon'en består i, at strikket bliver smallere/slutter mere tæt ved håndledet?

Datteren din finder dem nok frem fra gemmerne, hvis frosten viser tænder for alvor. Alt i alt er det jo en ovenud mild vinter, ikke mindst når man er et legebarn ;-)

Rigtig god søndag, helle...