onsdag den 10. september 2008

Hils på Sofie

Vi har fået et nyt medlem i familien, nemlig Sofie, en Build-a-bear-kanin-dame :-)



Build-a-bear er en KÆMPE industri, og i mange år er jeg gået langt udenom deres butikker, mens jeg har tænkt de mest nedladende(ja, ja så grim og fordømmende er jeg bare) tanker om de forældre, der var hoppet med på bølgen og brugte/bruger ENORME pengesummer på diverse tilbehør til disse tøjdyr....jeg har siddet og spist is foran sådan en butik, og det er altså fantastisk, hvor mange fyldte indkøbsposer, der bliver slæbt ud bare i løbet af en "is-spisning-tid!!
MEN man har et standpunkt, til man tager et nyt - og det gjorde jeg så i mandags, da vi var i Kolding Storcenter. Vi kom forbi Buil-a-bear butikken, gik ind, kiggede os lidt omkring, så en pige få fyldt sin bamse, kiggede lidt mere og gik ud igen helt uden sure miner eller plageri. 10 meter fra butikken sker det så...mit standpunkt smuldrer og bliver til støv...for dér i butikken, for 10 meter siden, dukkede barnet frem i mit indre, og jeg huskede, ja, jeg nærmest mærkede den helt vidunderlige følelse i maven, hele kroppen, af at lave sin egen bamse. Den samme følelse jeg havde, da jeg for rigtig mange år siden "udstoppede" den bamse min mor havde syet specielt til mig....
Jeg kan IKKE sy, men jeg KAN ændre standpunkt, så vi gik tilbage til butikken, hvor Anne Katrine og jeg havde en herlig tid med at vælge, udstoppe, varme hjerte(til kaninen), kysse kærlighed(ind i kaninen), hviske hemmeligheder i øret på kaninen(for at se om den nu også duede til at holde dem hemmelige), børste, vaske, navngive osv...........Jeg indrømmer gerne, at det var alle pengene værd for både Anne Katrine OG mig ;-)
...Og sådan gik det til, at vi pludselig fik Sofie i familien.....

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg har det lidt på sammen måde med selve butikken, men ved også at det at få lov til selv at "lave" sin bamse er et stort øjeblik i sit barns liv