onsdag den 29. september 2010

Haveleg

Det er blevet rigtig koldt om morgenen, og vi har fundet handskerne frem til skolecykelturen, men op på dagen, når solen viser, at den stadig har meget af sin magt i behold, indtager vi haven med leg og hygge. 

I går holdt vi min "fødselsdag" med mange forskellige udforminger af sandkage



Mens jeg ventede på at kagerne blev bagt færdig, måtte jeg gerne sidde på bænken i solen og strikke. I dette øjeblik med uldtotten for fødderne, men da havde den også snuset hele sandkassen igennem for lige at være fuldstændig sikker på, at det ikke var rigtige kager, der blev bagt.

Bemærk "lyset" i kagen - det var åbenbart et af de der snydelys, som flammer op igen, bedst som man tror, man har pustet det ud, for jeg skulle i hvert fald puste, puste og puste rigtig mange gange, inden det gik ud.... Nogen gange er en mor bare fuldstændig håbløs - den tanke nærmest lyser ud af den unge mand ;-)

Afslutningsvis skulle vi jo selvfølgelig også lige have taget et obligstorisk familie-fødselsdagsportræt.
 
Behøver jeg at sige, at vi havde en rigtig dejlig dag i haven  - og selvom jeg faktisk snart burde have erobret titlen som Danmarks ældste kvinde, med alle de sandkagefødselsdage jeg har haft, føler jeg mig ung af sind og glæder mig til at se hvad dagen i dag bringer...en ny fødselsdag, en tur tilbage til dinosauertiden eller i kastanjezoo ...??

Ingen kommentarer: