søndag den 21. juli 2013

Bagedag. Vi prøver nyt.

Som hjemmegående bager jeg selv det meste af vores brød - både af økonomiske grunde og fordi vi kan lide hjemmebag bedre end købebrød. I dag skulle der bages rugbrød. Det startede allerede i går aftes, hvor fordejen skulle blandes. Men ak og ve. Surdejen...den gode gamle traver, var afgået ved døden. Den kunne ikke klare at blive overset under feriegæsternes ophold. Øv. En ny surdej er startet op. Det tager jo bare lige nogle dage, førend den kan bruges. Lidt lang tid at vente på vores rugbrød...;-) Så her måtte prøves nyt og det blev et rugbrød, hvis opskrift er forfattet af Sif Orellana.

Den anden dag modtog jeg Sifs helt spritnye bog "Kram i madkassen". Den er endnu ikke kommet i butikkerne, men man kunne købe den ved Sif på hendes blog. Da jeg har alle Sifs andre bøger i min bogreol og bruger dem flittigt, skyndte jeg mig at bestille et eksemplar. Jeg er ret sikker på, at denne her bog også kommer til at blive godt brugt. Anne Katrine har kigget i den og meddelt, at hun glæder sig til at komme i skole, hvis hvis det er, hvad jeg vil lave og komme i deres madkasser ;-) Den første opskrift vi prøver, blev så på rugbrød. De er i ovnen lige nu. De ser fine ud, dufter godt og vi glæder os til at smage. 


Når nu ovnen alligevel skulle i gang, prøvede jeg lige en opskrift på Foccacia brød fra Kvalimad.dk. 




Ingen kommentarer: