tirsdag den 15. juli 2008

Jordbærgrød ved et tilfælde...

...eller hvordan min glemsomhed betød, at børnene kunne mæske sig i hjemmelavet jordbærgrød til morgenmad.

I går aftes fik vi børnenes favorit dessert, frosne jordbær blendet med ylette. Flere timer senere da jeg endelig er ved at rydde op i køkkenet, opdager jeg posen med resten af de nu optøede jordbær....argh, hvordan kunne jeg glemme at putte dem tilbage i fryseren?? Selv om klokken er langt over voksen-sengetid, kan jeg ikke få mig selv til at smide dem ud - det er nemlig rigtig fine jordbær, vi selv har frosset. Skal jeg lave jordbær/ylette is ? Nej, nu har jeg lige vasket blenderen op og gider altså ikke starte forfra...valget falder derfor på en lille portion hjemmelavet jordbærgrød.
Her til morgen opdager Anne Katrine skålen med grøden. "Hva' er det for noget, mor?" "Det er hjemmelavet jordbærgrød - prøv at snuppe en smagsprøve" "Uhmmm...det smager som helt rigtig jordbærgrød" Læs: Skælskørs det bedste ud af pap-æsken....ja, ja, jeg ved det, jeg er ikke nogen super-hjemmegående-vi-laver-selv-det-hele-fra-bunden-mor...men nu kan jeg da i det mindste bryste mig med titlen mor-der-laver-helt-rigtig-jordbærgrød :-)

Ingen kommentarer: