onsdag den 8. oktober 2008

Ingefær

I "Kulør", gratis magasinet fra Spar-forretningerne, skriver de, at ingefær bl.a. kan bruges mod virus, forkølelse og bihulebetændelse. Mindre end 2 minutter efter at have læst dette, var omtalte rod hevet op af vores grøntsagskasse, og ingefærvand var ved at blive lavet klar til "thé". Jeg har drukket dette før - ingefær overhældt med kogt vand - lærte det af en psykolog, jeg kender. Han gik meget op i indisk naturmedicin/levemåde og kunne fortælle i evigheder om dette emne. Han drak ikke thé, men havde altid ingefærvand klar i termokanden.
Hvordan kunne jeg dog glemme alt det, han fortalte, om virkningen af denne lille knudrede rod?
Nu er drikken i hvert fald også i min kande de nærmeste dage - og den kan være lige så stærk, som den kan blive, jeg kan nemlig alligevel ikke smage noget ;-)

Jeg håber, det virker hurtigt, for mine bihuler er begyndt at røre på sig, og min stemme er ved at forsvinde. Det første gør smadder ondt, men sidste er nok alligevel det værste - for hvordan kommunikerer jeg lige med børn på 2 og 5 år uden stemme...helt ærligt altså ;-)

Ingen kommentarer: