torsdag den 29. juli 2010

Snart gyldne dråber

Jeg drikker meget sjældent snaps, ikke fordi jeg ikke kan lide det, men fordi min krop reagerer med allergi som om jeg havde høfeber. Når jeg alligevel af og til trodser nys og snøft, skal snapsen altså også smage af noget. Min mor laver selv kryddersnaps, men jeg har aldrig prøvet det. Før nu. Jeg faldt nemlig i snak med min mors genbo, som har et kæmpe stort valnøddetræ. Han laver valnøddesnaps hvert år, og inden jeg fik set mig om, havde han plukket valnødder af til mig og givet mig instruktion i, hvordan snapsen laves. Så nu er det bare at vente, vente og vente....

2 kommentarer:

anjoe sagde ...

Mums, du får nok til flere flasker ;-)
Essensen har bedst af at trække i mørke, og det kan du klare ved at pakke glasset ind i stanniol!

Helle sagde ...

Tak for tippet! Glasset er pakket pænt ind nu. Hvor længe skal jeg lade den trække - kan det passe, at det er 3 måneder?