torsdag den 24. april 2008

Principper

Jeg elsker at læse bøger, men køber af princip næsten aldrig en skønlitterær bog, både fordi jeg så ville ende som en fattig kirkerotte, og fordi jeg ville drukne i bøger, simpelthen! Så jeg låner dem på biblioteket, men når man har en hukommelse som en si, kan det altså godt være svært at huske titlerne på de bøger, jeg gerne vil læse. Det resulterede bl.a. i, at jeg i dag kunne ses stå udenfor den lokale boghandel med mobilen i hånden og fingre, der fór henover tasterne - i vinduet var der udstillet en hel masse bøger, som så vældig interessante ud, og jeg måtte straks lave en note med titlerne i mobilen, så jeg kunne huske dem til biblioteksturen i morgen. Alt i mens jeg tastede løs, sad Magnus nok så roligt i sin vogn og gnaskede løs af den nyindkøbte flute....folk, der så os, har måske tænkt "ravnemor, der står hun og sms'er løs med alle mulige andre mennesker i stedet for at være tilstede med sit barn" De skulle bare lige vide...jeg stod jo og sparede penge ;-)


-----
Okay, mit bog-købe-gen er ikke helt tøjlet, og principper kan bøjes, men man kan da ikke gå forbi, når splinternye bøger kun koster 5,- kr stykket vel?
Dean Koontz kan få mine nakkehår til at stritte til alle sider, men jeg drages alligevel af hans bøger, også selv om jeg af og til er nødt til at kapitulere og lægge bogen væk for en stund, fordi jeg er ved at dø af skræk! Ja, jeg har faktisk præsteret at smide en bog helt ud i skraldespanden, fordi den var for uhyggelig ..... hmmm min fantasi er vist LIDT FOR VELUDVIKLET...pinligt!


3 kommentarer:

anjoe sagde ...

Gnæk, gnæk, ja den fantasi! Herlig beretning, og husker selv flere gange, hvor en krimi måtte hvile lidt, fordi jeg levede mig lidt vel ind i den ;-)

Rimkogeren og jeg kasserede ca. 1500 bøger forud for flytning for 8 år siden, og det blev gjort da jagten på ny bolig indledtes. Vi vidste ikke, om det kommende hus ville blive mindre end daværende, men hvis... Et par hundrede bøger beholdtes, og jo, huset vi fandt var pænt større, men vi har ikke savnet nogle af bøgerne et eneste minut - og slet ikke rengøringen!

Som dig er vi flittige lånere på bibliotek, og alle de seneste år har man jo ikke engang skullet vente flere år på nye udgivelser ;-)

L sagde ...

Hihi,,, jeg synes det er modigt du læser Koontz! Jeg læste engang en del Koontz, men af en eller anden årsag har jeg svært ved at kapere uhygge pt. Krimier, det går an.
Og god ide at skrive ind på mobil (mens lillemanden sidder og gnasker brød :-) )hvilke bøger man opdager og har lyst til at læse. For jeg har det med at glemme det igen, når jeg ser gode bøger.
Mobilen har jeg ikke skænket en tanke. Super :-) Tak for ide :-)

Helle sagde ...

Anjoe: Dejligt, at jeg ikke er den eneste med indlevelse og fantasi - det lyder beroligende :-) Og 1500 bøger det var godt nok en hel del :-)

Lotte: Velkommen dig :-)
Jeg er bestemt ikke modig lige nu - bøgerne er parkeret i reolen aller nederst til en dag, hvor også jeg igen kan kapere mere end en krimi ;-)
Dejligt jeg kunne berige dig med et tip! Jeg har fået så mange af dig i tidens løb, men bare ikke været så god til at sige tak ;-)