søndag den 2. marts 2008

Stakkels køer

Vi har fodret vildsvinene og går nu turen videre forbi gården og hjem, som vi plejer. Der er køer på markerne, og de har fået søde kalve.
"Moar, hvor gamle kan køer blive?"
"Hmmm, det ved jeg ikke...meget gamle tror jeg..."
Pludselig kommer jeg i tanke om noget, jeg læste i Føtekreklamen om, hvor gamle, eller rettere, hvor unge køerne er, når de bliver slagtet..
"Men mange gange slagter man dem jo..."
...jeg afbrydes af den lille pige...
"Hvorfor slagter man køerne mange gange ?"
Jeg måtte hurtigt lægge ansigtet i de rette folder og forklare - denne gang med lidt andre ord, at en slagtning så absolut var nok og, at det, jeg mente, var noget helt andet ;-)

1 kommentar:

Krestina sagde ...

Hi hi, jeg kender det godt. Man skal virkelig finde de rigtige ord når man forklarer børn noget.