fredag den 12. oktober 2007

Et godt råd ønskes

Efteråret er over os, og det kan ses på mine hænder, de er allerede ru som sandpapir af den smule kulde, der er i luften, når jeg triller med barnevognen. Der er ikke langt igen, førend de sprækker - AV AV !

Jeg har prøvet med olivenolie efter hver håndvask - og det er mange gange på en dag, for det er jo ikke for ingenting, at jeg er uddannet sygeplejerske vel ;-) - men det hjælper ikke nok. Vores hjemmelavede creme med tidselolie, er rimelig god, men heller ikke nok.....hvad skal jeg gøre ??

Har du et godt råd, så sig endelig frem, det her er ikke sjovt!! Hvilket lille barn ønsker sig en mor med hænder så ru, at de nærmest får en body-scrub, når hun putter dem i bad?

2 kommentarer:

Merete sagde ...

Hej

Du skal købe en fed håndcreme, som du smører er tykt lag på om aften. Herefter tager du et par bomuldshandsker på, det sover du med. Så næste morgen, har du bløde hænder. Dette kan gøres så tit det er nødvendigt

Merete, Ramløse

Helle sagde ...

Hej Merete - TAK for dit råd :-) Jeg har godt nok hørt om det med creme og handsker, men jeg har aldrig prøvet det. Nu vil jeg lige bruge lidt af min fredag aften på at finde det par bomuldshandsker, jeg VED findes et eller andet sted i huset, og så vil jeg hitte den fedeste creme, jeg har og gøre forsøget....jeg kan jo heller ikke strikke med de her ru hænder, garnet hænger fast, og når fingrene revner, gør det for ondt :-(
Så TAK igen for rådet og rigtig god weekend!