onsdag den 31. oktober 2007

Halloween

Jeg kan godt lide traditioner, helst de gamle som at få varme hveder og Mortens gås, men jeg synes bestemt ikke om Valentinsdag og pandekagedag - jo det var fint nok, da jeg boede i England, men der var det også lidt a la "skik følge eller land fly"¨.

Halloween derimod har jeg et lidt ambivalent forhold til - jeg synes jo ikke, vi skal importere traditioner, men på den anden side så eeeeelsker jeg altså græskarmænd med lys - det er så dejligt i denne mørke triste tid :-) Så i dag har vi (u)hygget halloween herhjemme. Anne Katrine hjalp med stor entutiasme til med at lave lagkage med spindelvæv og edderkop, poppe ulækre edderkoppeæg af majskorn, finde fedtede røde og brunde snørelarver, hente grønt drageblods-sodavand i Brugsen og dække op med halloween servietter, spindelvæv, og stearinlys.

De 2 store børn blev vildt og glædeligt overraskede, da de kom fra skole :-)


1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det må da have været superhyggeligt. jeg er nu heller ikke meget for importerede traditioner, så Halloween er ikke noget det bliver fejret her i huset borset fra den græskarmand den lille har lavet i dagplejen.